Hopp til hovedinnhold
DeathTrip

Kampanje av og for ungdom vist nasjonalt

Publisert: . Sist oppdatert:

Skrevet av

Lea Tvervåg

Prosjekt- og kampanjeansvarlig

Julekampanjen «Kjør sober eller game over» viser at fyllekjøring alltid er ditt eget valg, på en kul og ungdommelig måte. Vinneren av DeathTrip-konkurransen 2024 ble vist i flere store kanaler i uke 52.

I jula kan det hende at du har sett en forebyggende ruskjøringskampanje laget av elevene Ola Grønvold Hagen, Edvard Bertelsen, Oliver Borgersen, Emil Jahr og Nikolai Turøy Bakstad på Sørumsand videregående skole. Kampanjen inneholdt en hovedvideo, interaktiv video, sosiale-medievideoer, plakater og et Snapchatfilter.

Høydepunkter

Hovedvideoen i kampanjen ble blant annet vist på YouTube og på reklamefrie dager på TV2 og TVNorge.

Kampanjen ble også vist på 9 ulike ferjestrekninger i landet, som er en kanal organisasjonen viser noe på for første gang.

På ulike stasjoner og kjøpesentere i Oslo og omegn ble plakatene vist på JCDecaux-skjermer.

Visninger og besøkende

Over 600K

har sett SoMe-videoen på TikTok.

597K

har sett SoMe-videoen og plakatene på Snapchat.

Ca. 500K

har sett hovedvideoen på TV 1. juledag.

8,4K

har sett hovedvideoen på YouTube.

7K

har besøkt landingssiden til kampanjen og rundt 500 har prøvd seg på den interaktive videoen.

6K

har sett SoMe-videoen på Instagram (organisk spredning).